لوگو رادین وین

روش های نگهداری از پنجره دوجداره UPVC

همان طور که می‌دانید، یکی از پر طرفدارترین نوع پنجره‌ها، پنجره دوجداره UPVC است؛ چرا که به راحتی می‌توانند عایق گرما و انرژی باشند و از طرفی دارای زیبایی خاصی هستند که باعث مدرنیته شدن دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان می‌شود. اما تنها خرید و نصب این مدل پنجره تمام ماجرا نیست. شما باید دقت داشته باشید که با توجه به نکات و دانستنی‌های لازم، به نگهداری و افزایش طول عمر پنجره دو جداره UPVC اقدام کنید. برای این کار باید اطلاعاتی داشته باشید، که در این مقاله به توضیح آن‌ها پرداخته ایم.

پنجره دوجداره UPVC

یراق آلات پنجره دوجداره UPVC

یراق آلات در این نوع پنجره نیز مانند دیگر پنجره‌ها، بعد از مدتی ممکن است دچار آسیب دیدگی و زنگ زدگی شوند. توجه به مراقبت از این یراق آلات، جزو موارد مهم نگهداری است. امکان دارد که آسیب در یراق آلات تنها با محکم کردن پیچ و لولاها و یا تعمیر بر طرف شود، از طرفی هم امکان دارد که نیاز به تویض کلی یک قطعه داشته باشد. اگر اقدام به چنین کارهایی نکنید و پنجره را رها کنید، باید پس از گذشت چند سال، مجدد برای حفظ امنیت و انرژی و…، مجدد به خرید پنجره جدید بپردازید.

پروفیل پنجره

یکی از مهم ترین بخش‌های پنجره دوجداره UPVC، پروفیل آن است، که نقش مهمی را ایفا می‌کند. تنها کاری که برای حفظ و افزایش طول عمر پروفیل باید انجام دهید، تمیز کردن قاب پنجره توسط دستمال و اسفنج نرم به همراه مواد شوینده در سطح ملایم است. دقت داشته باشید که اگر دستمال یا اسفنج بیش از حد سفت و زبر باشد، یا مواد شوینده دارای قدرت پاک کنندگی بالا و قوی باشد، به جای حفاظت دچار آسیب دیدگی خواهد شد. پس در تهیه مواد شست و شوی قاب پنجره نهایت دقت را به خرج دهید. این تمیزکاری را باید در فاصله زمانی کم و پشت هم انجام دهید.

دستگیره‌های پنجره UPVC

مورد بعدی در نگهداری از پنجره‌ دوجداره UPVC، دستگیره‌های آن است. روش مراقبت از دستگیره‌ها تنها در باز و بسته کردن آرام و هر از چندگاهی روغن کاری آن خلاصه می‌شود. باز و بسته کردن محکم و کشش بیش از حد، پس از مدتی باعث بروز مشکلات جدی در دستگیره پنجره می‌شود و هزینه بر خواهد بود. پس با انجام دو مورد ذکر شده، از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

پنجره دوجداره UPVC

توجه به مراقبت از شیشه

همان قدر که مراقبت از پروفیل و یراق الات مهم است، توجه به شیشه نیز باید در الویت‌های روزمرگی‌ باشد. نگهداری از شیشه پنجره دوجداره UPVC نیز مانند دیگر پنجره‌ها آسان است؛ به این صورت که تنها با داشتن یک شوینده ملایم و پارچه ای نرم، می‌توانید به تمیز کردن شیشه‌ها بپردازید. استفاده از اسفنج‌ها و یا پارچه‌های زبر را برای خود ممنوع کنید، تا از خط افتادن بر روی شیشه جلوگیری کنید.

رگلاژ

از مهم ترین بخش‌های مراقبت از پنجره دوجداره UPVC، توجه به سرویس و رگلاژ آن است. این که پنجره بدون صدا، کندی و سفتی و یا حتی بیش از حد نرم باز می‌شود، نشان از وجود مشکل در پنجره شما است. با یک رگلاژ ساده می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. حتی می‌توانید از یک تیم حرفه ای برای سرویس‌های دوره ای و رفع مشکلات بهره بگیرید.

لاستیک و درزگیر‌ها

لاستیک و درزگیر‌های پنجره همیشه باید به درستی کار کنند تا از خروج انرژی و گرما جلوگیری کنند. از جمله‌ کارهایی که می‌تواند تاثیر بسزایی در نگهداری درزگیر و لاستیک‌ها داشته باشد، تمیز کردن و روغن زدن به بخش‌های سفت شده است. با این کارها از پارگی و ترک خوردگی جلوگیری می‌کنید، و در مجموع از نهایت کارایی پنجره دوجداره UPVC بهره مند خواهید شد.

پنجره دوجداره UPVC

شوینده‌های مناسب

بهترین و کم دردسرترین شوینده ای که می‌توانید برای تمیز کردن پنجره‌های دوجداره UPVC خود در دست داشته باشید، ترکیب مایع ظرفشویی ملایم و آب گرم است. بعد از این مورد، استفاده از پارچه‌های میکروفیبر پنجره به شدت توصیه می‌شود. در دسترس بودن و استفاده مداوم از موارد ذکر شده، می‌تواند طول عمر پنجره‌های شما را حداقل دوبرابر کند و از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند.

در نظر داشتن راهنمایی‌های کارت گارانتی

کارت گارانتی که همراه با پنجره دوجداره UPVC، دریافت می‌کنید، بسیار مهم و کلیدی است؛ چرا که به راحتی تمام موارد ذکر شده را به صورت اختصاصی برای هر نوع پنجره دوجداره انتخابی شما، شرح داده است؛ از نحوه تمیزکاری گرفته تا تعمیر و آب بندی و بهره وری از عایق بودن، همگی در این کارت مشاهده می‌شود. پس دقت داشته باشید که مواردی که در این مقاله توضیح داده می‌شود، به صورت کلی برای تمام پنجره‌های دوجداره UPVC به کار می‌رود، اما دانستنی‌های اختصاصی برای هر مدل از پنجره‌ها ممکن است با دیگری کمی متفاوت باشد، که در کارت گارانتی به ثبت رسیده است.

چند نکته ساده اما مهم

تمام مبحث در تمیزکاری و رگلاژ خلاصه نمی‌شود. شما باید هنگام خرید و نصب پنجره دوجداره UPVC، نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال دقت داشته باشید که حتما در صورت داشتن فرزند خردسال، از نصب گیره‌های ایمنی جهت محدودیت در باز و بسته شدن پنجره‌ها اقدام کنید. مورد دیگر مربوط به ایجاد ترک بر روی شیشه‌ها است. در این صورت در سریع ترین زمان به تعویض شیشه اقدام کنید. اگر حس می‌کنید که امنیت پنجره‌های ذکر شده برای حفاظت از خانه یا محل کار مناسب نیستند، از قفل پنجره کمک بگیرید. در آخر نیز برای نصب باید نهایت دقت را به خرج دهید و از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید، تا بعد از گذشت مدتی مشکلات جدی برای پنجره پیش نیاید و هزینه بر نشود!

سخن آخر

برای جمع بندی در مورد مطالب ذکر شدهباید گفت، که در تمیزکاری و نگهداری از پنجره‌ دوجداره UPVC سهل انگاری نکنید، رگلاژ و سرویس‌های دوره ای را حتما یا خودتان یا یک تیم حرفه ای انجام دهد، به نصب و مسائل امنیتی نیز توجه کافی داشته باشید. با رعایت این مسائل به راحتی می‌توانید تا سالیان طولانی از پنجره دوجداره UPVC خود نهایت استفاده را ببرید. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که مطالب ذکر شده مفید واقع شده باشد.

صفحه اینستاگرام رادین وین

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

مجله رادین وین