لوگو رادین وین

همه چیز راجع به شیشه لاکوبل و کاربرد‌های آن

اگر نمای بیرونی ساختمان شما به گونه ای است که با نصب شیشه‌های رنگی، به زیبایی آن افزوده می‌شود، از خرید شیشه لاکوبل و نصب آن غافل نشوید؛ چرا که علاوه بر زیبایی، امنیت بالایی هم در برابر ضربه و یا سقوط از خود نشان داده است. در شیشه لاکوبل یک سمت رنگی و سمت دیگر بدون رنگ است. شاید برای شما سوال باشد که این نوع شیشه جزو کدام دسته است؟ باید در جواب گفت که شیشه لاکوبل در اصل همان شیشه سکوریت است، که در مرحله آخر به یک طرف شیشه رنگ اضافه می‌کنند و مجدد برای پخت روی شیشه آماده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه‌های لاکوبل، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل چیست؟

همان طور که در بالا توضیح داده شد، شیشه لاکوبل، همان شیشه سکوریت رنگی است. این شیشه‌ها در دو نوع مات و براق در بازار دیده می‌شوند، که می‌توانید بسته به سلیقه و دکوراسیون خارجی ساختمان به انتخاب آن بپردازید. از طرفی تنوع رنگ و ضخامت بسیار بالایی از این نوع شیشه‌ها تولید می‌شود، که دست افراد را برای انتخاب باز گذاشته است. ناگفته نماند که زیبایی این شیشه‌ها مثال زدنی نیست!

شیشه لاکوبل چه کاربردهایی دارد؟

این نوع شیشه‌ها کاربردهای بسیاری را از خود نشان داده اند و در انواع مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند؛ برای مثال به عنوان پارتیشن شیشه ای و جداکننده بخش‌ها، درب‌های شیشه ای در حمام، دفاتر اداری و تجاری، سالن‌های کنفرانس، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، رویه شیشه ای میزها، پوشش دیواری و سالن‌های اجتماعات به کار گرفته می‌شوند. شیشه لاکوبل جزو شیشه‌هایی است که بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده است.

مزایای استفاده از شیشه لاکوبل

از مزایای شیشه لاکوبل می‌توان به ضد خش بودن، قابل شستشو، نصب آسان، نگهداری راحت، جابجایی بی دردسر، متریال ماندگار، مقاومت بسیار زیاد، سازگار با انواع شرایط جوی، ظاهری زیبا و تعویض کم هزینه و اسان اشاره نمود. تمامی موارد گفته شده دست به دست یکدیگر داده اند، تا این نوع شیشه عنوان شیشه پرفروش را در میان رقبا از آن خود کند.

شیشه لاکوبل

نحوه نصب

در اولین مرحله باید دقت داشته باشید که مکان نصب شیشه لاکوبل، از هر جهت صاف و بدون پستی و بلندی باشد. چنان چه سطح نصب شیشه لاکوبل مرطوب و خیس است، قبل از اقدام به نصب، محل را تمیز و عاری از هرگونه رطوبت کنید. بعد از این مراحل به کمک چسب سیلیکونی، بست فیکس پوینت، گیره‌های فلزی، بست و اسپیسر به نصب شیشه لاکوبل در محل مد نظر می‌پردازند. ناگفته نماند که سطحی که برای نصب این شیشه‌ها انتخاب می‌کنید، می‌تواند از جنس‌های مختلف گچ، سرامیک، سیمان و… باشد.

فقط دقت داشته باشید که در هنگام نصب حتما به گونه ای این کار انجام شود، که در مرور زمان آب به داخل ساختمان نفوذ نکند! عده ای هستند که با توجه به دکوراسیون داخلی خاصی که دارند، نیاز به نصب کلید و پریز بر روی این شیشه‌ها دارند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، حتما دقت داشته باشید که در هنگان سفارش و قبل از شروع برشکاری‌های لازم، ابعاد مد نظر را در سفارش خود لحاظ کنید تا برش‌های لازم انجام شود و در نهایت سکوریت شود.

نحوه ساخت

اگر بودجه ای که برای تهیه این نوع شیشه در دست داشتید کم بود، می‌توانید به جای شیشه سکوریت به عنوان شیشه پایه، از شیشه فلوت بهره بگیرید. اما دقت داشته باشید که امنیت و مقاومتی که شیشه سکوریت به شما ارائه می‌دهد، خیلی بیشتر از شیشه فلوت است. در نهایت اگر بخواهیم در مورد ساخت شیشه لاکوبل صحبت کنیم باید بگوییم که شیشه فلوت یا شیشه سکوریت پس از پخت در کوره، جهت رنگ شدن آماده می‌شود. بعد از رنگ شدن نیز یکبار دیگر شیشه برای پخت قسمت رنگ زده شده، به کوره انتقال داده می‌شود. اکنون شیشه لاکوبل ساخته شده است.

مقاومت شیشه لاکوبل

همان طور که توضیح داده شد، اگر شیشه پایه را از شیشه سکوریت انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید در مکان‌هایی که شیشه درمعرض ضربه و شکستن قرار دارد، نصب کنید؛ چرا که شیشه لاکوبل به دلیل حرارت بالایی که دیده است، 5 برابر شیشه‌های معمولی مقاومت بیشتری را به خود اختصاص داده است. از طرفی در صورت برخورد ضربه خیلی محکم و شکننده، این شیشه به ذرات بسیار ریز تبدیل می‌شود و خطر تکه‌های بزرگ شیشه در هنگام شکستن برای افراد وجود ندارد!

شیشه لاکوبل

قیمت

تصور این که شیشه لاکوبل یک قیمت واحد را به خود اختصاص داده باشد، کاملا اشتباه است. شیشه لاکوبل بسته به این که در چه نوع رنگی، چه ضخامتی، چه ابعادی و مات و براق تولید شده باشد، می‌تواند قیمت‌های مختلفی را از خود نشان دهد. از طرفی متریال به کار رفته شده در ساخت این نوع شیشه نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی آن می‌گذارد؛ برای مثال هر چه قدر این نوع شیشه براق و شفاف تر باشد و کیفیت بیشتری داشته باشد، بالطبع قیمت بیشتری را از آن خود می‌کند. پس با توجه به سلیقه، دکوراسیون خارجی یا حتی داخلی ساختمان خود باید دست به انتخاب بزنید و قیمت نهایی نیز کاملا به انتخاب‌های خودتان بستگی دارد.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که شیشه لاکوبل همان شیشه سکوریت رنگی است، که جهت زیبایی بیشتر و کاربردهای مختلفی که شرح داده شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این که برای محل مد نظر چه نوع شیشه لاکوبلی را انتخاب کنید و ضخامت و کیفیت مناسب برای محل در چه سطحی باشد، بسیار حائز اهمیت است. بهتر است که در این زمینه با یک تیم حرفه ای و ماهر مشورت کنید، تا ایرادات و نواقص ایده‌های شما را بگیرد و در نهایت کار با یک شیشه متناسب و زیبا روبرو شوید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

صفحه اینستاگرام رادین وین

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

مجله رادین وین