لوگو رادین وین

معرفی انواع درب‌های ساختمانی

این که برای درب ورودی ساختمان و یا منزل چه نوع دربی مناسب است، نیازمند آگاهی بالایی است تا در گذر زمان موجب پشیمانی و تعویض مجدد درب نگردد. انواع درب و جنس‌های متفاوت در کنار ویژگی‌های هر یک، در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است. اگر در آستانه بازسازی یا ساخت ساختمان هستید، برای انتخاب درب مناسب می‌توانید از این مطلب کمک بگیرید تا صحیح ترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی درب ام دی اف

این نوع درب از زیر مجموعه‌های درب‌های چوبی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. ساختار این درب‌ها به این صورت است که از یک کلاف چوبی میانی و همچنین روکش چوب روسی تولید شده اند. این مدل جزو درب‌هایی است که تولید آن بدون دخالت دست انجام می‌شود. از طرفی طراحی و مدل‌های متنوعی از این نوع در بازار وجود دارد که می‌توانید بسته به سبک ساختمان، سلیقه و بودجه به خرید آن بپردازید.

معرفی درب چوبی

درب چوبی یکی از گران ترین‌ها در این دسته است؛ چرا که علاوه بر هزینه چوب، هزینه نصب و روکش بالایی را به خود اختصاص داده است. در این نوع درب‌ها می‌توان هم از روکش دار و هم بدون روکش استفاده کرد. درب‌های بدون روکش را می‌توانید بنابر سلیقه خود، رنگ و حکاکی کنید. روکش و رنگ بر روی درب‌های چوبی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن و خرابی آن جلوگیری می‌کند و از همین رو باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

در چوبی

درب اچ دی اف

درب‌های اچ دی اف نسبت به درب‌های چوبی ساده و ام دی اف، از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. از طرفی به دلیل این که بافت بسیار فشرده ای از چوب را در دل خود جای داده اند، رنگ و طرح زیادی را در بازار عرضه نمی‌کنند. ناگفته نماند که از مزیت‌های پر طرفدار این نوع درب، مقاومت بالای آن است. این درب از تخته فیبر تولید شده است.

معرفی درب استیل

اگر بخواهیم به صورت شفاف راجع به درب‌های استیل صحبت کنیم، باید بگوییم یکی از مهم ترین مسائل در تولید این مدل، آبکاری خوب و با کیفیت است که از پوسیدگی و مشکلات دیگر جلوگیری کند. دقت داشته باشید که زمینه استفاده از این نوع درب، بیشتر در ساختمان‌های غیر مسکونی است، که نیاز به امنیت بالاتری نسبت به دیگر ساختمان‌ها دارند. اما گاهی می‌توان در سبک‌های خاصی از ساختمان مسکونی، از درب استیل نیز بهره برد. درب‌های استیل در 4 نوع مختلف تولید می‌شوند، که در ادامه به آن‌ها پرداخته ایم.

. استیل نرم

قوطی‌های بهم جوش خورده افقی و عمودی در تعداد دو قید عمودی و 3 قید افقی، ساختار فریم زیرین این نوع درب استیل را شکل می‌دهند. در کنار موارد گفته شده روکش استیل نرم نیز به عنوان مرحله آخر کار اضافه می‌شود.

. استیل توخالی

در ساختار این مدل درب، مقاطع T شکلی مشاهده می‌شود که در فریم‌های افقی و عمودی به هم جوش خورده قرار گرفته است و باعث مقاومت آن می‌شود.

. استیل موج دار

درب استیل بعدی با عنوان استیل موج دار شناخته می‌شود. از ویژگی‌های این نوع، می‌توان به وجود ورق استیل موج دار در قسمت نهایی یک درب استیل نرم اشاره کرد.

. درب استیل روکش دار

این نوع درب‌ها هم عایق هستند و هم ضد حریق، چرا که ترکیبی از روکش چوبی و ساختار فلزی هستند و در ساختار این درب‌ها، بین ورق و فریم هوا وارد می‌کنند. همین دلیلی است که هوای محبوس شده به عایق شدن و ضد حریق شدن درب استیل روکش دار منجر شود. ناگفته نماند فلزی که در این مدل به کار می‌رود، فلز توخالی می‌باشد.

درب هیبریدی

نسل پیشرفته درب‌های چوبی، درب هیبریدی نام گذاری شده اند؛ چرا که با استفاده از روکش چوبی و ساختار فومی به وجود می‌آیند. پولیش کاری و نوع فومی که در ساختار این مدل به کار می‌رود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به این دلیل که در طول عمر و مقاومت درب در برابر مشکلات نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. ناگفته نماند که از این مدل، در ورودی ساختمان‌ها به وفور استفاده می‌کنند.

درب آلومینیومی

وجود چند ویژگی مثبت در درب‌های آلومینیومی باعث شده تا جزو دسته پر فروش‌ها در بازار شناخته شوند. این ویژگی‌ها مقاوم در برابر رطوبت، وزن کم، مقاوم در شرایط آب و هوایی، قیمت مناسب و قابلیت رنگ شدن هستند. تمام این مشخصات منجر به استفاده فراوان در انواع ساختمان‌ها شده است.

درب الومینیومی

درب PVC

اگر به دنبال دربی هستید که روکش چوبی داشته باشد، در برابر رطوبت مقاوم باشد، قیمت مناسب داشته باشد و امنیت بالایی را هم با خود به همراه داشته باشد، بی شک به سمت درب‌های پی وی سی بروید. امروزه از این نوع درب‌ها در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

ترکیبی

اگر به دنبال دربی خاص و منحصر به فرد هستید، پیشنهاد ما استفاده از درب‌های ترکیبی است؛ چرا که در این مدل از ترکیب سنگ، فلز و یا چوب، دربی ساخته می‌شود که در اوج زیبایی می‌درخشد. از طرفی زمینه استفاده از این مدل، هم در بیرون و هم داخل ساختمان‌ها است. ناگفته نماند که هزینه خرید و نصب این نوع نیز بالاتر است.

درب‌های ضد حریق

استفاده از این نوع درب، به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که به راحتی می‌توانید در صورت ایجاد آتش سوزی در ساختمان، خود را به پشت این درب‌ها برسانید و از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. فقط به این نکته دقت کنید که بیشتر در راهروها قابل استفاده است که امنیت را بالاتر ببرد.

درب‌های شیشه ای

از این نوع درب بیشتر در محل‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به دیده شدن داخل محل دارد. از همین رو امنیت زیادی هم ندارد و صرفا جهت زیبایی و دکور استفاده می‌شود. پس به عنوان درب اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از این نوع درب‌ها بیشتر در مغازه‌ها و ساختمان‌هایی که نمایی در داخل برای دیده شدن دارند، استفاده می‌شود.

در شیشه ای

سخن آخر

اکنون با انواع درب‌ها آشنا شدید. وقت آن است که با توجه به ساختمان و نوع کاربردی که دارد، برای درب ورود و درب‌های واحد‌ها تصمیم گیری کنید. بعد از مشخص شدن کاربرد درب، می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه‌تان رنگ و سبک درب را برگزینید. امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد.

 

صفحه اینستاگرام رادین وین

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

مجله رادین وین