لوگو رادین وین

چند راهکار ساده و کاربردی برای پوشاندن تراس

امروزه به دلیل وجود مشغله‌های زیاد، همه افراد به دنبال راهی هستند تا با یک دید مناسب به استراحت بپردازند. یکی از این راه‌ها، استفاده مناسب از بالکن یا تراسی است که خانه شما دارد. شاید تا به حال این مورد ذهن شما را درگیر کرده باشد که در تراس و بالکن خاک، باد، باران و حشرات باعث آزار و اذیت می‌شوند؛ پس از تراس یا بالکن نهایتا به عنوان یک انباری برای نگهداری وسایل استفاده کرده اید. الان وقت آن است که با خواندن این مقاله، روش‌هایی را یاد بگیرید، که بتوانید به کمک آن‌ها از بالکن و تراس خود به عنوان مکانی زیبا و آرامش بخش در فصول مختلف سال استفاده کنید. با ما همراه باشید.

دیزاین بالکن با گل

با چه وسایلی می‌توان بالکن را پوشاند؟

راحت ترین وسیله ای که می‌توانید، مانع از ورود گرد و خاک و… به بالکن شوید، پارچه است. اما پارچه به راحتی می‌تواند سبک و سیاق بالکن و تراس را کم ارزش کند و زیبایی چندانی را میهمان چشمان شما نکند. مورد بعدی طلق است که افراد بسیاری برای پوشاندن بالکن و تراس خود از آن استفاده کرده اند؛ اما باز هم از زیبایی فضا می‌کاهد. تنها گزینه ای که امروزه به شدت مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته و همچنین رخ زیبایی را به ساختمان شما اضافه می‌کند. بالکن و تراس‌های شیشه ای می‌باشند. به راحتی باز و بسته می‌شوند و در صورت دلخواه به صورت ثابت پیاده سازی می‌شوند. از طرفی نیز در برابر سر و صدا، گرد وخاک و… بسیار مقاوم هستند.

مزایای استفاده از شیشه

شیشه‌ها اگر به صورت متحرک طراحی و اجرا شوند، تمیز کردن بسیار راحتی را به شما ارائه می‌دهند.

از ورود پرندگان، برف و باران، گرد و خاک و… به داخل بالکن و تراس جلوگیری می‌کند.

در صورت نیاز داشتن به هوای آزاد و باد، با باز کردن شیشه‌های متحرک تراس، به این خواسته خود می‌رسید.

دید مناسبی از بیرون را در هنگام نشستن در بالکن و تراس، به شما می‌دهند.

استفاده از شیشه طرح دار و رفلکس

یکی از شیشه‌هایی که طرفداران زیادی را در این زمینه به خود اختصاص داده است، شیشه‌های رفلکس و طرح دار است؛ چرا که با استفاده از این نوع شیشه‌ها، می‌توانید مقدار نور مناسبی را از خورشید دریافت کنید، تراس از بیرون دید زیادی نداشته باشد، حریم خصوصی بیشتری داشته باشید، طرح‌های مختلف روی این شیشه‌ها زیبایی بالکن و تراس شما را چند برابر کند و در نهایت می‌توانید سطح شخصیت ساختمان خود را بسیار بالا ببرید.

شما همچنین برای آشنای با نحوه محاسبه قیمت پنجره دوجداره نیز میتوانید به این مطلب در مجله رادین وین مراجعه کنید.

شیشه سکوریت

اگر نگران شکستن شیشه و امنیت آن هستید، پیشنهاد ما استفاده از شیشه سکوریت است؛ چرا که این شیشه نشکن است و همچنین می‌تواند دید تراس و بالکن را از بیرون تا حد زیادی بپوشاند. این شیشه در برابر باد و تگرگ که امکان آسیب دیدن است، بسیار مقاوم است. بنابراین می‌توانید برای اطمینان بیشتر از این نوع شیشه برای پوشاندن بالکن و تراس خود استفاده کنید. حال در این میان افرادی هستند که بسته به سلیقه و بودجه، بالکن را به صورت کامل شیشه ای می سازند و عده دیگر تنها از دیوار بالکن تا سقف آن، از این نوع شیشه‌ها استفاده می‌کنند.

توری ضد آب

اگر علاقه ای به استفاده از شیشه در بالکن و تراس خود ندارید، توری‌های ضد آب نیز گزینه خوبی هستند. پی وی سی و پلی اتیلن موادی هستند که این توری‌های ضد آب از آن ساخته می‌شوند. این توری‌ها هم به نوبه ای دید بالکن و تراس را کم می‌کنند.

صفحه برزنتی

مورد بعدی در پوشاندن تراس و بلکن، استفاده از صفحه برزنتی است. این روش مخصوص افرادی است که علاقه دارند با بودجه کمتر به این کار بپردازند. این صفحه نیز به راحتی از نور زیاد، شرایط آب و هوایی نامناسب و ورود پرندگان به تراس جلوگیری می‌کند.

صفحه چوبی

اگر جزو افرادی هستید که علاقه زیاد به استفاده از چوب در منزل خود دارید، به راحتی می‌توانید از صفحه چوبی‌های مختلف و زیبا در اندازه‌های متفاوت برای پوشاندن بالکن و تراس خود استفاده کنید. اگر از این روش بهره بردید، می‌توانید با یک طراحی دکوراسیون چوبی منحصر به فرد، حال و هوای بالکن خود را بسیار خاص و پر انرژی کنید.

استفاده از گیاهان

طرفداران طبیعت و علاقه مند به گل و گیاه، به شدت این روش را در اولویت خود قرار می‌دهند. شما باید با توجه به آب و هوای بالکن و تراس خود در فصول مختلف از گیاهانی استفاده کنید که مقاوم باشند. استفاده از این روش به خانه شما مخصوصا در بالکن و تراس، حس و حال زنده بودن می‌بخشد. ناگفته نماند که اگر وقت رسیدگی به گل و گیاهان را ندارید، می‌توانید از گیاهان مصنوعی نیز برای پوشاندن تراس خود استفاده کنید.

شیدر

شیدر نیز یکی از روش‌های پوشاندن بالکن و جلوگیری از ورود حرارت و شرایط جوی ناساعد است. انواع مختلفی از شیدرها وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک بالکن خود یکی از شیدرهای مات، براق، دستی، خودکار و طرحدار و… را برگزینید.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که این شما هستید که یکی از روش‌های گفته شده در بالا را بسته به سلیقه، بودجه و سبک بالکن یا تراس خود انتخاب می‌کنید. اما در میان تمام روش‌های گفته شده، بهترین گزینه و در عین حال پر طرفدارترین، استفاده از شیشه در انواع مختلف است. شیشه سکوریت و شیشه رفلکس، جزو شیشه‌های پر فروش برای پوشاندن بالکن هستند. دلایل پوشاندن بالکن و تراس نیز در این میان مهم است؛ چرا که با توجه به دلیل مشخص، می‌توانید مناسب ترین روش را برگزینید. این دلایل عبارت اند از: جلوگیری از ورود نور و حرارت زیاد، گرد و غبار، پرندگان، حشرات و برف و باران و… . بستگی به این که دلیل شما چیست و چقد بودجه دارید، به راحتی می‌توانید بالکن و تراس خود را امن و زیبا کنید.

صفحه اینستاگرام رادین وین

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

مجله رادین وین