لوگو رادین وین

انواع شیشه دکوراتیو

یکی از مهم ترین بخش‌های هر ساختمان که هم از بیرون و هم از داخل بر زیبایی تاثیر بسزایی دارد، شیشه پنجره‌ها است. از طرفی بخش‌های مختلفی در خانه یا محل کار هستند که با وجود شیشه‌های زیبا، می‌توانند فضایی منحصر به فرد را داشته باشند. برای مثال پارتیشن‌های شیشه ای، کابینت اشپزخانه، کفپوش و… که شیشه در اجزای آن‌ها دیده می‌شود، همگی می‌توانند در زیبایی کلی تاثیر گذار باشند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از شیشه دکوراتیو در انواع مختلف، این بخش‌ها را به اوج خاص بودن و زیبایی برسانید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع شیشه‌های دکوراتیو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شیشه دکوراتیو

چند نوع شیشه دکوراتیو داریم؟

در ابتدا بهتر است با انواع مختلف شیشه دکوراتیو آشنا شویم و پس از آن به معرفی هر یک بپردازیم. در کل می‌توان گفت که 8 نوع شیشه دکوراتیو داریم که عبارت اند از: شیشه‌های لاکوبل، مات، چاپی، طرح سنگ، فتولمینیت، سندبلاست، مشجر و شکسته. هر یک از این شیشه‌ها زیبایی و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

شیشه دکوراتیو لاکوبل

یکی از پر کاربردترین شیشه‌های مصرفی در دکوراسیون داخلی و خارجی، شیشه دکوراتیو لاکوبل می‎باشد؛ چرا که دارای رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیبایی است، مقاومت بالایی در برابر دماهای مختلف از خود نشان می‌دهد، عایق بسیار خوبی برای رطوبت و خیسی است و در نهایت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستن دارد، که همین امر باعث شده تا در مکان‌های پر رفت و آمد که خطر برخورد افراد و اجسام به شیشه وجود دارد، از این نوع شیشه دکوراتیو رنگی استفاده شود، که در عین حال زیبایی رنگی و بصری نیز به فضا اضافه می‌کند.

انواع شیشه دکوراتیو

دکوراتیو مات

این نوع شیشه بیشتر در محل‌هایی استفاده می‌شود که افراد حاضر ترجیح می‌دهند نمای داخلی مشخص نشود، و یا جهت جلوگیری از ورود نور بیش از حد از این نوع شیشه دکوراتیو بهره می‌برند. شیشه مات دارای ویژگی‌هایی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است؛ این ویژگی‌ها شامل جلوگیری از نمایش لک و کثیفی، پوشش نمای داخلی، طرح و رنگ بندی مختلف می‌باشد. اگر نگران مقاومت کم این شیشه دکوراتیو در برابر ضربه هستید، هنگام سفارش به سازنده اعلام کنید که از یک لایه لمینیت جهت افزایش مقاومت استفاده کند. ضخامت و ابعاد این شیشه‌ها را می‌توانید به دلخواه خود سفارش دهید. اگر نیاز به نصب کلید و پریز روی این شیشه‌های مات را دارید، بدون نگرانی هنگام سفارش به تولید کننده بگویید؛ چرا که این کار به راحتی انجام شدنی است.

طرح سنگ

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین نوع شیشه دکوراتیو، شیشه‌های سنگی است. این شیشه‌ها در اوج زیبایی و درخشندگی که دارند، به راحتی در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم هستند. شما از این نوع شیشه می‌توانید در حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… استفاده کنید. اگر دارای دکوراسیونی هستید که درخشندگی و براق بودن اولویت است، این شیشه می‌تواند خواسته شما را برآورده کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این نوع شیشه، نصب راحت و آسان آن است. از لحاظ سفارش در انواع ابعاد و قطر نیز بسیار انعطاف پذیرند و می‌توانید متناسب با فضای مدنظر سفارش دهید.

سندبلاست

یکی از انواع شیشه دکوراتیو که می‌توانید هر نوع طرح دلخواهی را بر روی آن پیاده سازی کنید، شیشه سندبلاست است؛ چرا که طرح این شیشه توسط فشار زیاد و برخورد ماسه و شیشه به یکدیگر ایجاد می‌شود. پیشنهاد تیم ما این است که در هنگام سفارش این نوع شیشه، حتما از شیشه سکوریت به عنوان پایه ایجاد طرح خود استفاده کنید، تا بتوانید امنیت و مقاومت بالایی را در عین زیبایی داشته باشید.

انواع شیشه دکوراتیو

چاپی

این نوع شیشه نیز جزو شیشه‌های جذاب و زیبا جهت پوشاندن بخش‌های مختلف و یا تکمیل زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از تفاوت‌هایی که این شیشه با دیگر شیشه‌های طرح دار دارد، غیر شفاف بودن آن است. در عین زیبایی و طرح دار بودن، قابلیت پوشاندن نمای داخلی و جلوگیری از ورود نور بیش از حد را دارد. یکی از مزیت‌های دیگری که این شیشه دکوراتیو دارد، نحوه تولید آن است؛ چرا که توسط اشعه طرح دار می‌شود و می‌توان هر نوع طرح و رنگی را روی شیشه سکوریت پیاده سازی کرد و شیشه چاپی مورد علاقه هر فرد را ساخت. پس از نظر مقاومت و امنیت نیز در سطح خوبی قرار دارد.

انواع شیشه دکوراتیو

فتولمینیت

از به روزترین و جذاب ترین انواع شیشه دکوراتیو، شیشه فتولمینیت است؛ چرا که نحوه ساخت متفاوت و نتیجه کار جالبی را در پی دارد. نکته جالب ساخت این نوع شیشه، طراحی دلخواه بر روی پارچه، طلق و…، و در نهایت قرار دادن آن بین شیشه لمینیت است. طلقی که برای قرار دادن بین شیشه لمینیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برابر رطوبت و تغییر دما مقاوم است.

مشجر

اگر به دنبال شیشه ای هستید که دنیای دیگر از نور را داخل خانه یا محل کار به نمایش بگذارد، بی شک باید شیشه دکوراتیو مشجر را انتخاب کنید؛ چرا که این شیشه دارای طرح‌های برجسته است و در عین حال دارای رنگ‌های متنوع و زیبا هستند. از همین رو نور هنگام عبور از این برجستگی‌ها و رنگ‌ها به طرز عجیب و زیبایی دچار شکست شده و وارد فضای داخلی ساختمان می‌شود. حس و حال عجیبی که این شیشه‌ها به نمای داخلی می‌دهند، از اصالت و فرهنگ سرچشمه می‌گیرند. ناگفته نماند که این نوع شیشه‌ها تنها به پنجره‌ها محدود نمی‌شوند؛ شما می‌توانید به عنوان درب‌های شیشه ای و… نیز این شیشه استفاده کنید.

انواع شیشه دکوراتیو

طرح شکسته

یکی دیگر از زیباترین و پر فروش ترین شیشه‌ها در بازار، شیشه دکوراتیو طرح شکسته است. این شیشه به دلیل ظاهر بسیار زیبا و مقاومت در برابر وزن سنگینی که دارد، محبوب دل افرادی است که قصد دارند کفپوش و پله‌های خود را از جنس شیشه انتخاب کنند. شیشه پایه این مدل، سکوریت یا لمینیت است. طرح زیبای این نوع شیشه دکوراتیو مورد استقبال افراد بسیاری است، که قصد دارند فضایی منحصر به فرد داشته باشند.

در چه مکان‌هایی از شیشه دکوراتیو استفاده می‌شود؟

موارد استفاده شیشه دکوراتیو بسیار زیاد است؛ اعم از تابلوهای زیبا، بالکن و تراس شیشه ای، کابینت آشپزخانه، پنجره‌ها، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب و لابی هتل و… . بسته به سلیقه، بودجه و دکوراسیون داخلی و خارجی یک فضا، افراد به انتخاب شیشه دکوراتیو مناسب می‌پردازند.

سخن آخر

در نهایت می‌توان به عنوان جمع بندی گفت که شیشه دکوراتیو، انواع مختلفی را در بازار از خود به نمایش گذاشته است، که طرح‌ها، رنگ، ابعاد و قیمت‌های متنوعی را به افراد ارائه می‌دهد. بسته به دکوراسیون و بودجه خود می‌توانید به انتخاب یکی از شیشه‌های ذکر شده بپردازید. اگر قصد دارید که بهترین انتخاب را در بین موارد گفته شده داشته باشید، بهتر است که با یک تیم حرفه ای که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام رادین وین

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

مجله رادین وین